Beertje's conversations - January 2020


  • Iedere kerst is Jezus een beetje ouder geworden. Dat zei juf Hilde. Dat is toch waar!
  • Ik snap niet dat ik een slechte droom had want ik heb nochtans geen Teen Titans gekeken
  • Ik vind het niet leuk dat slechte dromen bestaan.
  • Mama haar piemel noemt toch een spleetje?
  • K: (rolt dennetakje in cirkel) Kijk het is precies een adventskrans
    B: Ja, maar dan moet er wel nog zo een rood lintje rond eh, zo is dat in mijn klas. Anders weet de kerstman niet dat het een adventskrans is
  • Kijk er zitten er nog op het balkonnetje (cfr meesjes op balustrade)
  • Sommige vogeltjes vinden het niet erg dat het zo koud is in de winter
  • B: Is dat brood van nonkel W? 
    J: Ja
    B: Dan lust ik toch de korstjes niet.
  • B: mijn benen zijn moe
    G: ah moet ik ze wakker maken? “Wakker worden!”
    B: neeeee zo werkt het niet. Ze zijn gewoon moe, niet aan het slapen!!
  • B: Jingle Bells jingle bells jingle all the way wissembay wisselbay ...
    K: je weet toch dat wissembay fout is?
  • Hoe moet je de vorm van een hartje doen met je vingers?
  • G:  Waar zijn de kussens uit de zetel
    B: In ons kamp voor Charmander
    K: Mag ik een kussen krijgen
    B: Maar dan wordt het afgebreekt. (proteststem)
  • Ik heb een raadseltje! Het is wit en het kan draaien.…het dopje van de ketchup!
  • Is het vandaag morgen?
  • Maar welke dag zijn we vandaag? 
  • Maar eigenlijk dat de dag dat we ermee gingen beginnen, toen dacht ik dat het de volgende keer morgen was. 
  • Radio nul, de kleinste familie
  • Het is precies een echte sneeuwpop, hij lijkt op Olaf
  • J: als we een poes zouden krijgen, moeten jullie ook ervoor zorgen eh. Wat zou jij dan doen Beertje om te helpen?
    B: aaien
    J: en wat zou je nog doen?
    B: gewoon aaien
  • Weet je hoe je Japan moet zeggen? Eerst moet je “ja” zeggen en dan “pan”. Zo zeg je Japan
  • Gaan we bijna eten? (bevelende toon)
  • Kijk dat is een borstvogel  (cfr roodborstje)
  • Mama, kabouter heeft van dit (fruitsap) veel in zijn melktas gedaan en ik maar weinig en ik zei: hoe meer je van dit neemt hoe sneller het op is!! (Met wijzend vingertje in lucht)
  • Ik kan wel goed onthouden eh, zelfs tot aan nieuwjaar. (over zijn nieuwjaarsbrief)
  • Jaaa ik zit er in, ik heb het helemaal alleen gedaan!
  • Zo knip je wel fout mama, je moet het zo doen. Zo doet de kapster dat (wanneer ik het haar van zijn broer knip)
  • Ik zei toch dat ik vanzelf zou stoppen. (over slee die van helling gaat en wij die onderaan helling hem willen "opvangen")
  • Iedereen mag niet meer pesten
  • Kijk eens hoe grappig ik eruit zie! (Selfie)
  • Als er rook is, dan is het juist heel warm (over soep)
  • Papa, als we zo’n mega lolly hadden gekocht, dan zit daar zo’n dekselke op en als je dat open doet zitten daar heel veel lolly’s in!
  • Maar waarom moet ik altijd mijn bord opeten?!!! Waarom  moet dat! (zeer boos)
  • Nee dat was ik niet!! Ik was hem niet vannacht gaan beten. (broer heeft een (muggen?)beet in gezicht)
  • Oh dit is een spelletje en er staat Mobile School op en kijk er staat ook een Corona virusje op. En dit moet je ook scannen, hier zo! (The game Coronials van Mobile School)
  • Ik wil eens een snoep die je niet jij de koffie of water moet eten. 
  • Wil iemand nog een ander chipje (opent andere zak)
  • Ik heb geprobeerd met dat raket spelletje te spelen maar het lukt me niet. Maar ik heb niet op het stappenplan gekeken want dat stappenplan vind ik niet.
  • Ik zit graag op een draaiende stoel.
  • B: Waarom zit die dagjes groen en die niet?  (wijst op een kalender)
    G: Omdat die dagen weekend zijn en dan moeten mama en papa niet werken en op de witte dagen mag je naar school en werken mama en papa.
    B: Aaaaah kijk de driede en de tweede en de negende en de tiende en de ...wat is dit mama? 
    G: zestiende 
    B: en ....
  • Ik weet hoe je een kruisje moet geven aan iemand die niet in je bubbel zit. Kijk zo...(maakt kruisjes beweging in de lucht)
  • Eh jij hebt bijna dezelfde kousen aan als mij maar bij jou zijn de bolletjes groter
  • G: Als je vannacht weer een slechte droom hebt, hoef je me niet perse te roepen eh want dan ben je al wakker en als je wakker bent is de droom voorbij
    B: maar ik heb dat al geprobeerd en dat werkt niet
  • Is het vandaag morgen?
  • Dat was zoveel licht dat ik niets kon zien
  • Gaan we samen onder het lekker zachte dekentje
  • Mama als je je voeten moeten rechtzetten dan kan je het op deze stoeletje doen ok? (schuift een ministoeltje richting mijn voeten)
  • Waar is mijn zachte broek?
  • Oh mag ik eens kijken hoeveel stapjes je al hebt (fitbit app). 
  • Ik wou dat ik een vallende ster zag dan kon ik wensen dat slechte dromen niet bestonden
  • Mama ik heb twee dromen gehad tegelijkertijd !! (Roept dat nadat hij exact 2 min in bed is)
  • Ik heb een super toffe droom gehad. Ik heb gedroomd dat het gesneeuwd had in Leuven!
  • B: Moet ik vandaag nog eens naar de zwemles?
    G: Nee
    B: Oooooh (heel beteuterd gezichtje)
  • In de zwemles moet ik ook soms stappen eh in het zwembad. Echt waar! Dat is geen mop.
  • Mijn knuffels zijn daar aan het zondebaden.   

    (oooh ik denk dat ik ook wel eens wil zondebaden ergens op een verborgen plekje :p)

Comments

Le petit requin said…
Haha, die kat gaat lang leven als ze enkel aaitjes krijgt :)
En "Is het vandaag morgen?", zalig. Als hij ooit filosoof wilt worden, heeft hij al meteen zijn eerste vraagstelling ;)
Goofball said…
@lepetitrequin: ja die "is het vandaag morgen" en gelijkaardige vragen gaan al lang mee. Want morgen is het dan uiteindelijk weer vandaag dus het wordt maar nooit morgen (zeer belangrijk als we morgen iets leuks gaan doen). Bestaat morgen dan wel? Morgen, das in feite fake news eh ;).
Kris10 said…
Hier zitten we ook in de filosofische fase. 'Is het vandaag morgen?'
Grappig dat het woord gisteren nooit gebruikt wordt. 'Ik ga vertellen aan de juf dat ik morgen in de sneeuw gespeeld heb'. Gisteren dus ... Felix leeft duidelijk niet in het verleden.

Popular Posts