Kabouter conversations - May 2021

  • Amai dat was vermoeiend, ik moest bijna zo snel gaan als een cheetah. (Hij komt aangelopen).
  • Wat is grijs? …een gesmolten pinguïn!! 
  • Mama mag jij mensen ontslaan?
  • Kijk die heb ik gratis gekregen. 
  • Mama mag ik eens kijken welke Pokémon jij hebt en ik ook heb. Ik bedoel, je hebt er veel die ik ook heb
  • Mama als je eens een roeloe wil moet je misschien een ei van 10 km uitbroeden
  • Weet je wat we op school dachten als spel: een Pokémon de mol spel.   (de hype is inmiddels alom vertegenwoordigd op school ook)
  • Mogen we voor moederdag een keertje langer opblijven voor de Mol?
  • Ooh gaat S er zijn. Ah die kan me misschien wat leren voetballen. Die speelt toch volleybal of zo, alle ja, dan denk ik wel dat hij wel goed is met de bal dan. 
  • Ik vind het zo jammer dat De Mol nu gedaan is
  • Wat als er in een echte echte wedstrijd gelijkspel is?
  • Oh ik hoop dat er nog veel lekker eten is want in mijn bed had mijn buikje honger
  • Weet je wat in Karrewiet kwam. Die chocomelkwagen en we zeiden "je kon ook gewoon een tas meenemen". Eigenlijk was dat wel waar (ongeluk op ring Antwerpen met gekantelde chocomelkvrachtwagen). 
  • Wanneer is het vaderdag? Ah nog een dikke maand. Dan stel ik voor dat het moederdag is tot vaderdag en dan is het een dikke maand vaderdag. Da’s toch eerlijk?
  • Oh ik zag een stuk van het teken van de Mol
  • Wanneer mogen wij eens opblijven zolang als jullie? (staat opeens weer op uit zijn bed en beneden)
  • …en dat zou niet goedkomen dan zo.  (sluit zo verhaal af)
  • Hoe zeg je stil in het Frans? En kom? En ....
  • Mogen we op duimpje drukken (cfr youtube filmpje)
  • Mama, als ik terug binnenkom, doen dan maar het of een plakkertje terug, want het lukt toch niet zo goed. Ik wil dat wel toegeven.   (hij peutert in snotneus en likt aan vingers en ten einde raad ben ik er beginnen pleisters op kleven om het hem af te leren). 
  • Kijk da’s van de Mol (we zien een metalen loods op wandeling)
  • Wat? Zijn die helemaal gek geworden? Kunnen die nu niet gewoon in vrede leven (nieuws over Gaza oorlog)
  • Beertje ik had die sterretjescupcake mee naar school maar ik kan er niets aan doen want papa had ze me meegegeven
  • A en B hebben het heel even uitgemaakt. Ze zijn beste vriendinnen, maar even niet en B zat te wenen. Maar A heeft gezegd dat ... tja hoe moet ik dat zeggen, ik zeg dat ze het weer ingemaakt hebben
  • Hoeveel maanden geleden zaten we in 2020?
  • Weet je wat we later willen bouwen? Het is een beetje spannend en cool en je kan er wat spelen...
    ...
    Een Pokémon pretpark
  • Hashtag!!! Ik weet niet eens wat dat is Hashtag maar ik zeg het wel. HASHTAAAAAG hashtag
  • Kijk jij graag naar het Europese songfestival?
  • Oh shit, ik ben weer mijn geld vergeten. Ik wou mijn eigen geld meenemen (cfr naar Ardennen) om mijn eigen (Pokémon) kaarten te kopen. 
  • Het wordt appeltje eitje vast
  • Deze mop heb je vast al gehoord maar ik ga ze toch vertellen:
    Een kindje krijg bezoek en de mama gaat in de koelkast van dat kindje kijken en vraagt “waarom steek je een lege fles in de koelkast?”
    “Voor de mensen die niets willen drinken”
  • Weet je wat ik cool vind? Hoe we iets warm en koud kunnen blazen. We blazen toch om onze handen warm te maken maar ook iets af te koelen. Maar ik snap niet hoe we iets warm en koud kunnen maken
  • Ik wil wel straks verder kijken maar mag ik lezen als het een saai liedje is (cfr Eurovisie)
  • Ik wil vooral ons liedje zien, maar dat het ik al gezien en die metal rock en ook die gewone rock
  • Wow die Alteria is echt sterk. Ik heb tegen onze leader gevochten en hij heeft bijna de laatste Pokémon verslagen (een van de vele vele Pokémon conversaties die hij heeft tot vervelens toe)
  • (Op een wandeling waar we koud kregen in de regen en we uitkijken naar thuiskomen in ons warme huisje)
    K:Weet je wat leuk zou zijn als het veilig zou kunnen? Een warmtebed!!
    G: oh maar heb je niet warm genoeg onder je donsdeken?
    K: Jawel maar dan hoef ik niet meer
    G: oh maar ik vind dat ook zo zalig zacht om onder te liggen
    K:ah ja da’s waar! Maar weet je wat nog beter zou zijn? Een warmtezetel. En dan kunnen we thuiskomen en zo .... aaaaaaahhhhhhh
  • (jan gaat brood bakken)
    J: “Bereiding met de hand” . ‘k Zal eerst even mijn trouwring uitdoen
    B: Waarom??
    G: Anders hangt al dat deeg tussen zijn ring en vinger
    K: Ja en dan wordt het een broodring. 
  • K: Er is iemand bijgekomen in onze gym
    G: echt, zomaar, zonder ons te vragen?
  • Ik zeg niet dat je dom bent want dat ben je niet maar soms weet je niet veel van Pokémon
  • Ik hou wel van dieren maar sommige dieren vind ik niet zo leuk.  Maar deze lijkt wel ok, alsof het de hond van God is of zo
  • Hoe is het songfestival ontstaan?
  • Ik ga het nog eens zeggen voor het geval jullie het al vergeten zijn : ik ga een spreekbeurt geven. 
  • Ik weet waarom we maar 19e geworden zijn  (cfr Eurovisie).  Het was inderdaad een zeer kalm liedje en ten tweede, ze dansten ook niet. 
  • K: Vinden jullie naar de radio luisteren niet saai? (tv staat op radiostudio)
    G: Nee maar ik luister gewoon, je moet daar niet zitten naar kijken
    K: Aaaaah
  • Ik zou ook wel op een brugje willen lopen im naar mijn huis te gaan
  • Ja ik weet het nu ook, ze hebben het nu ook gezegd op Karrewiet dat die haai is teruggekeerd
  • Het vuilbakje is bijna op

Comments

Popular Posts