Kabouter's conversations - September 2022

  • Heeft oma geen moestuin? Dus ook geen noten of zo?
  • Mag ik dat niet drinken? Maar daar zit toch geen cocaïne in? Alle dat waar je zo wakker van wordt ? (Cfr cola en cafeïne)
  • Ik vind het gek dat Jommeke al een rijbewijs heeft
  • B: wanneer was de eerste dag op deze wereld
    K: 1 januari jaar 1
  • ‘K heb gewoon de uitvinding: als honden ook op een kattenbak, ja , zo bijvoorbeeld zo’n scheppertje mee, ja, ja dan is dat toch een beetje zoals bij een kat
  • Ok Rodin jij mag op de grijze loper want voor katten is de grijze loper nog specialer dan de rode loper
  • Ik vind groepen dronken jongeren niet leuk
  • Als je een doosje rookt en je bent verslaafd, ben je dan aan alle doosjes verslaafd?
  • (Staat met een Belgisch vlagje te zwaaien en die zakt beneden langs de stok)
    Albert II is gestorven!! 
  • Als je sportman of sportvrouw bent, heb je dan nog een andere job of ben je dan gewoon dat?
  • K: Heb je goed geslapen
    G: Ja maar k was veel te vroeg wakker en dan heb ik nog wat proberen snoezen
    K: dan was je beter naar beneden gekomen en bij Rodin gaan zitten, die kan je leren snoezen
  • (Tijdens een buitje)
    Het is nog geen kapweer vind ik, het is nu nog gewoon natte haren weer, ik doe pas later mijn kap op als het meer is
  • (Tegen zijn broer due gulzig glas leegdrinkt)
    Waarom drink jij altijd zo rap? Als je later champagne drinkt, ga je dat wel anders moeten doen.
  • (Tegen zijn broer die een playlist op ipad aangezet heeft)
    K: Je weet toch dat ik dat liedje al bijna beu aan het raken ben
    B: uhuh (zet volume luider)
  • (Berispt slurpende Beertje)
    K: Je bent geen Chinees
    B: Maar dat is leuk! 
  • Oh ja, vorige nacht kon ik even niet slapen van een oorontsteking, t is maar dat je het weet als het nog eens gebeurt .  (euh, ook handig als dat zo sebiet weer weg is ook ;) )
  • (Ik ben een hele descriptieve uitleg aan het doen om geen moeilijke woorden te gebruiken)
    Oh het was dus niet persoonlijk, dat begrijp ik al
  • Mama soms denk ik dat het beter geweest was al er geen mensen waren op de aarde, want we hebben nogal veel kapot gemaakt.
  • het zou wel goed zijn als ik later groot ben dat ik dan ook in Leuven woon, dan kan ik gewoon te voet op bezoek komen bij jullie, dat zou wel goed zijn. 
  • Weet je wat ik vind? De meeste jongeren zijn lief, maar er zijn ook veel jongeren die stout zijn met drugs enz
  • (over Japanse termen in de judoles)
    Kan jij niet een blad meenemen en de hele tijd opschrijven, zodat we het nadien kunnen lezen en leren?

Comments

Popular Posts