Beertje's conversations - June 2024

  • Wat is een rokkenjager
  • G; ga je handen wassen
    B: Krijg ik daarna schermtijd
    G: ik ga niet onderhandelen over vieze handen, ga je handen wassen
  • Waarom staar je me aan? 
  • B: mama ik kan niet slapen van de regen
  • G: ah goed dat je het zegt, k zal even op het knopje duwen om het te stoppen. Tja wat wil je dat ik doe? Tel de druppels maar. 
  • Nog een klein feitje maar niet over Rodin: gft staat voor groenen fruit en tuinafval. En tht staat voor tenminste houdbaar tot
  • K: Beertje, je boterhamdoos!! (Cfr hij moet ze nog maken s ochtends)
    B: (vanop de zetel) ik had er al aan gedacht hoor
    G: die vult zich wel niet met gedachten
  • Zeg eens fanta zonder je lippen aan elkaar te laten komen
  • Waarom twee katten als je je één grote kat kan hebben
  • Zou dat een scam zijn, weet je wat dat is, zo bedrog of ao
  • B: Mag ik eens een grapje vertellen
    G: Zeker
    B: Het is een raadselgrapje. Wat maakt een bij blij?
    G: een L
  • G: Hoe was het op het kamperen bij boer Tom
    B: Dat moet jij nu nog niet weten. K zal het aan tafel vertellen
  • B:Weet je wat ik heel grappig vind. Dat Landen in feite de naam van een stadje is.
    G: Ja en Namen is ook een gekke naam
    B: en Zolder ook! Ik ken al die namen van in mijn schriftje waar ik moet hoofdletters schrijven zoals
“Tante Truus woont in Tervuren”. 

  • Waarom zijn er in feite meer bruggen dan tunnels? 
  • (ziet mijn Waze scherm)
Oh kijk daar zijn zo nog 2 van die bloempjes maar die heeft een schildje, maar ‘k vind ze allebei wel fijn in feite
  • Ik vraag me af, wat is het nut van een dier
  • B: ik verveel me ik wil schermtijd
    G: haal een spelletje, ik wil met je spelen
    B: nah saaai


  • (in een computerspelletje samen met een vriendje)

    V: je moet nog een auto kiezen eh, ga je ook een Tesla kiezen

    B: Ja een Cybertruck. Da’s ook een Tesla eh, maar wel de coolste
  • In België spreekt men 4 talen: Nederlands, Frans, Duits en Westvlaams
  • G: Beertje, ga je zwemzak op zijn plaats leggen

    B: 'k Ga dat straks doen
  • (Juf had me aangesproken dat Beertje zijn boterhamdoos vergeten was en pannenkoeken gegeten had die middag die over waren van feestje in andere klas)
    G: en lekkere lunch gehad?
    B: ja maar alle andere kindjes daar doen de ouders dat voor hen!
    B: k Ga je niet al baby behandelen, wat je zelf kan, kan je zelf
    (Ze moeten zelf smeren maar doorgaans moeten we wel 100 keer vragen of ze boterhamdoos klaar hebben en mee hebben. Dat is nodig en die ochtend duidelijk misgelopen)
  • Is er in België al eens een tornado geweest? Hoe lang duurt een tornado in feite zo meestal? 
  • (voor we ergens naartoe vertrekken stuur ik hem naar boven om zijn nagels te knippen. Een beetje later vind ik hem spelend in badkamer in zijn pyjama)
    G: Wat?? Ben jij klaar om door te gaan???
    B: Huh?
    G: In je pyjama!!
    B: Oooow, shit. 
    (beetje later vertrekken we en komt hij weer aangekleed voorbij in T-shirt maar het is koud)
    G: Waar is je trui?
    B: Boven, maar het is ok, ik vind het niet frisjes. 
  • Mama, ik gebruik de boerentechniek die ik heb geleerd (cfr: hij is aan het spitten)

Comments

Popular Posts