Kabouter conversations - February 2018


  • Hoelang gaat het klaar zijn?  (he consistently keeps on mixing "hoelang" with "wanneer")
    Hoelang gaan we in de stad zijn? (this was also a question how long he still had to walk)
    Hoelang ...euh...wanneer zijn we bij oma en opa?  (...he's learning! slowly)

  • Het gaat toch niet waar zijn zeker?  (mumbling to himself while he's searching something and can't find it right away)

  • Jij wist niet dat papa spaghetti gebakken had eh?

  • Ik vind de spaghetti saus heel lekker, maar hoef er toch niet meer van te eten hoor. 

  • Julie mogen niet vergeten de kaas nog in slangetjes te doen om spaghettikaas te maken. 

  • K: "Papa ben jij de baas van het huis? Of wij allemaal?"
    J: "Ja mama en ik"
    K: "Maar kleine kindjes kunnen dat ook zijn."

  • Maar eigenlijk moeten jullie niet kwaad zijn op mij, want ik heb alles van jullie geleerd. Dus jullie moeten niet kwaad zijn hoor.

  • Mag ik een snoepje? Hoeveel mag ik er: twee of drie?   (that's good negotiation tactics).

  • Dat is een lelijk papiertje, ik krijg het maar niet open.

  • Nou / Noupe/ Nope     (in 2018 apparently we don't say No / Nee anymore.  Nope it is)

  • Kijk hoe schattiiiigg! Kijk papa, kijk eens hoe schattig dit is. (We open a mini speculaaspasta pot)

  • K: "Wat is dat?"
    J: "Een omelet, dat ken je toch"
    K: "Maar wat zit daarin?"
    J: "Een oma en een let"

  • Maar wij hebben een snoep gegeten, maar da's eigenlijk nog geen dussertje eh, dus ik mag nog een dussertje eten.

  • Is dit een andere weg? Gaan we nog door het bos? We moeten wel nog naar het bos eh, anders kunnen we niet naar de Ardennen?

  • Zeg Peter... (talking to Beertje's godfather whose name is not Peter)

  • Ik ben nog nooit in mijn neus geweest !   (all of a sudden a disappointed conclusion out of the blue)

  • K: "Mama, gaan we nog eens naar die grote rode winkel waar je met de auto op het dak kan rijden?
    G: "Hoezo, daar ben je gisteren toch met papa geweest?"
    K: "Nee toen zijn we naar de kerstboomwinkel geweest. Maar je kon er wel geen kerstbomen kopen."

    (after a few minutes only I realised they had been to a Spar)

  • Beertje heeft mij gekrabd !!! En weet je hoeveel pijn dat doet? Dat doet honderd duizend miljoen honderd honderd honderd miljoen  pijn. 

  • K: "Onder water zijn wij nog nooit geweest eh, mama?"
    G: "Mama en papa zijn wel al onder water geweest hoor."
    K: "Ah ja, onder de brug van de Ardennen eh?"
    G: "Ja daar zijn we ook al geweest?"
    K: "Heb je daar een haai gezien??"

  • Coole move mama!  (after I kicked one of his thrown snowballs in the air)

  • Wat is de naam van je auto papa?  Krijg je er zo een met ringetjes? Aaaah nee ik snap het zoals mama.  

  • Is mijn poep schoon (while he pulls down his pants in the living room of friends after he visited the toilet)

  • Het is hier zo rustig zonder papa

  • Binnen ene paar weken?  Wat is dat? Zo helemaal de kalender uit en nog en nog?   (we have a week calendar with the days of the week that we move each day)

  • Wanneer hoef ik niet meer naar school?

  • Op welke dag ga ik 5 jaar worden?

  • Komt dat uit de frigo die altijd warm wordt (cfr the microwave)

  • J: "Iemand is met zijn verkeerde been uit zijn bed gestapt"  (talking to me)
    K: "Nee, ikke met twee benen!"

  • 'k Ga slapen met een douche, 'k wordt wakker met ...hahahahaa   (Great, he's picking up radio songs with inappropriate lyrics for children, but he doesn't realise that yet) (cfr Boef)

    Mama, ik ken een heel grappig liedje van iemand die gaat slapen met een douche. Gek eh. 

  • Ik ga het nog één keer zeggen eh, dat je het niet vergeet om de nieuwe liedjes op te zetten als we thuiskomen.
    .... ah wat mocht je niet vergeten??? ...Nieuwe liedjes, mama.

  • Mag je dan kiezen hoe je die aandoet?  (cfr socks without a different color block for the heels turn out to be very confusing to put on)

  • Zet je boven de nieuwe liedjes aan? Maar niet te luid eh, want dan worden de buren wakker.... en dan gaan die dansen  (after which he starts to wobble his hips to give an impression of the neighbour's dancing).

  • Dat dient om beestjes uit je oren te halen. Alsof natuurlijk  (while playing with the doctor's toy pincet)

  • Ik wil een inktvisijsje.   Weten jullie wat dat is? Dat is een armpje van zo een octopus en die houdt dan zo een ijsje vast.

  • Is Beertje jarig? Oh! Ik ga dat aan mijn vrienden in de klas zeggen dat ze naar het feestje mogen komen.

  • Jullie denken dat ik pipi moet doen, maar dat is niet zo hoor, ik kan wachten tot morgen. Echt waar, ik ga wachten tot morgen voor ik ga pipi doen.

    (he was vetood by us)

  • Ik ben verlegen   (whenever he feels to tired to obey anything we ask)

  • Mag ik het afkijken?? (he's watching a cartoon on Netflix and asks permission to finish it before he goes to bed)

  • Spoken bestaan toch niet echt eh, mama?

  • Als je iets wit morst op iets wit, dan kan je dat niet zien eh. Want wit is geen kleur en dan zie je dat niet.

  • Die vis komt uit een superwarme zee...voel maar eens aan zijn kop   (he is touching a freshly baked fish)

  • Als ik in het midden moet zitten dan moet ik op de tafel want dit is het midden ( he points to the middle of the table after I told him to sit in the middle...of his chair)

  • Mama, stel je voor dat wij je moeten voederen als jij weer baby bent en wij grote mensen.  Zo stel je voor, zo voederen van pap. Maar dat gaat nooit gebeuren want dat betekent toch stel je voor eh.  Stel je ook voor als er een echte sneeuwpop komt die kan praten. Grappig eh.

    (I do hope you never have to feed me like a baby when I turn old, my sweet boy).

  • G: "God zegent u en bewaart u"
    K: "Bewaart u wil zeggen dat iedereen voor je gaat zorgen eh? En dat de boven je niet kunnen pakken!"

  • Warme soep die al een beetje koud is en warm lijkt een beetje op chocomelk

Comments

Popular Posts