Beertje's conversations - October 2023

  • Mama kan je de batterijen in de microscoop komen vervangen? kabouter wil zijn DNA bekijken en hij heeft eraan gelikt
  • Maar hoe blijven op de paarden, hoe blijven die hoefijzers erop?
  • Ik wou dat Lunch Mate ook in BelgiĆ« was. Die doosjes van in Canada, ik vond die super leuk
  • G: Ok binnen kwartier gaat iedereen naar boven dus als je dessert wil is het nu. Liefst iets min of meer gezond, ok?

    B: Min of meer? Min of meer? Je zegt min of meer, dus ik kies min…(pakt een snoep)


  • (reclame van cirque de soleil…waar hij al vaak naar verwees als ‘het beste circus ter wereld’ en dat hij daar wel eens naartoe wil)

    Circus kan je in feite ook op tv zien eh, daarvoor moeten wij geen dure tickets kopen. 

(jan haalt vlees van brochetteqpies en het glipt uit zijn handen en helft van zijn bord morst ernaast)
  • Ik denk niet dat dat de bedoeling was
  • (tijdens een wandeling waar hij vooruit loopt)
    K: niet te ver eh
    B: het is hier wel geen beren land 
  • (andere dag in de auto in de bossen)
    J: zijn jullie wel aan het meezoeken naar beren
    B: dit is hier geen bereland!!
  • Als je op kot gaat zoek je toch rust? Dat dient daar toch voor?
  • B: Ik weet nog helemaal niet wel beroep ik later ga doen!!!
    G: oh maar je hoeft dat nog helemaal niet te weten
    J: je hebt nog tijd
    B: Maar ik wil het weten!!
    J: ok wil je iets met je handen doen of iets met je hoofd meer of combinatie? 
je hebt bv ingenieurs die moeten nog veel bouwen, maar moeten het eerst op computer tekenen …(jan gaat zo een tijdje door)
    B: ok ok ik heb genoeg in mijn hoofd! En ik kan ook nog altijd Youtuber worden! 
  • Dat was wel een grappige scheet
  • Ik lust alleen roze vis en zijn broertje witte vis
  • Ik had geen kleren meer !! (klaarliggen in de badkamer).  Er lag daar nog een random T-shirt en dan heb ik maar zo die random T-shirt genomen. 
  • (Neemt frutella) I am going to show you how to open it perfectly
  • (Bij bedtijd)

    B: Mama, ben je niet vergeten dat je morgen jarig bent?

    G: Nee dat weet ik wel

    B: ‘k Wou het gewoon even zeggen.
  • (context: Jan haalt bolletje sokken uit zijn lade en stelt vast dat er 2 verschillende sokken samen zitten.  Sokken opplooien zijn bij ons een kinder taak tijdens dat we altijd de was gezamelijk opplooien). 
    J: Wie heeft die kousen samen opgeplooid? Dat zijn er twee verschillende! 
    B: Ah ik heb dat gedaan, dat zijn twee eenzame en nu zijn ze samen.
    J: Jamaar, ge moet die niet samen steken eh, dat is de bedoeling niet
    B: Maar ze waren alleen! 
    J: Maar allez, ik kan dat zo niet aandoen eh
    B: Nee, ook niet op verschillende sokkendag? 

    (update: dit herhaalde zich paar dagen later)
    B: Ja ik heb er zo 8 bolletjes gemaakt! 
  • Hoe oud zijn de oudste noten op de wereld? Is er een wereldrecord?
    ...Het is maar omdat ik al een jaar wat okkernoten aan het sparen ben in de zak van mijn blauwe jas.
  • B: Papaaa kan je eigenlijk macaroni zelf maken?
    J: Ja dat kan
    B: Maar hoe maak je die gaatjes erin?  

Comments

saturnein said…
Weer een heel stel heerlijke uitspraken.
Die sokken: hilarisch!
En OK, ik ga ervan uit dat roze vis zalm is, maar wat is diens witte broertje dan?
Goofball said…
@saturnein: zalm en kabeljauw of zo een neutrale witte vis dus (zoals in fishsticks)

ha die sokken was ik helemaal zelf vergeten. Ja was echt lollig. Jan zijn gezicht ook. Heb sindsdien wel geen klachten meer gehoord, dus ik denk dat eenzame sokken weer eenzaam zijn (of weggegooid?)
saturnein said…
Veel kans dat Jan denkt: waarom zou ik die bijhouden?
En eigenlijk klopt het wel: je vindt de compagnons van de eenzame sokken zelden nog terug. EĆ©n van de mysteries des levens :-)
Goofball said…
@Saturnein: daarom dat Beertje die eenzamen met veel empathie een partner had gegeven en beetje oprecht verbaasd was dat dat geen goeie oplossing was.
saturnein said…
Lief ventje :-)

Popular Posts