Beertjes conversations - April 2024

  • Eindelijk gaat het nog eens over de oorlog in Oekraïne (cfr in het nieuws)
  • Ik heb een nieuwe goudgreep verzonnen en hij werkt heel goed.. op katten toch tenminste
  • Nog een kwartier, of als je het echt wel weten nog 14 minuten en dan is de les gedaan 
  • B: Mama waar is…aah nee ’t is goed, ik heb het gevonden, maar ik vond het eerst niet in je rommelkast

    G: Excuseer?
    B: Maar kijk, dat is toch wel een rommelkast
(cfr zocht nagelknipper in mijn overvol badkamerkastje/medicijnkastje)



  • Waarom roept die “all aboard” als het een vrachttrein is   (iemand speelt op tv met speelgoedtreintjes)
  • G: kom naar boven, ik zal je maaltafels boven in bed opvragen
    B: Maar we hebben die kaartjes nodig en die liggen hier
    G: Het lukt me echt wel je maaltafels op te vragen zonder die kaartjes hoor
    B: Ow
  • (Wrijft me over kin omdat er gele auto passeert wegens soort spelletje dat de jongens laatste weken spelen. Ik geef hem een tikje terug op het hoofd)
    B: Hey!
    G: Die had ik nog tegoed, want ik heb deze middag een groene auto gezien
    B: Oh man , waarom niet Kabouter? Ik ben het liefste kind! 
  • Ik vind het niet erg als we zo gaan en dan de lift nemen (ipv de trap om mijn been te sparen)
  • (ik had het eerder erover met hem dat ik moet oefenen op oneffen ondergrond te stappen maar dat ook moet kunnen veilig proberen en dat dat lastig is)
    We zouden eigenlijk thuis megagrote bubbelwrap moeten hebben voor jou en die zo wel hard genoeg kunnen opblazen, maar ook zacht genoeg. En dan zou jij daar kunnen op oefenen om op bobbeltjes te stappen. 
  • Ik had jou dat nog niet gezegd, maar die keer dat ik bij w. Ging spelen en dan met hen naar judo ging hadden we ook een beetje spaghetti gegeten ervoor en ik was de snelste van hen allemaal
  • Eten we spaghetti of pasta want pasta kan zo krulletjes of schelpjes of zo zijn en spaghetti zijn altijd sliertjes
  • (Wandelt voorbij)
    Ik ga een dessertje pakken en trouwens voor je het vraagt, ja het is klaar (cfr zijn huiswerk)
  • (Tegen zijn broer die wegzapt tijdens reclame)
    Jij moet echt eens geduld hebben
  • Ik was in een toneelstuk vandaag. In eh. Erin. 
  • (Jan bestelt hamburgers en vraagt wat er misschien nog extra op moet)
  • Ik denk dat het goed is zoals het is. Tenminste doe maar zoals ik altijd doe
  • G: amai Beertje is zo onder de indruk van de maaltafels die in het toilet ophangen dat hii er prompt zijn koptelefoon achtergelaten heeft
    B: Nee dat is omdat ie plat was
  • Papa hebben wij spotify? Want er is een Youtuber en die gaat morgen om 15u iets doen op Spotify
  • B: Zijn hier toiletten?
    J: ga maar vragen .
    B: Maar ik kan dat niet vragen
    J: Ou sont les toilettes?
    B: wat betekent dat
  • J: Koralen kunnen gek genoeg niet goed tegen teveel warmte.
    B: ik ook niet , dan moet ik overgeven
    J: Ja jij bent een koraaltje
    B: Maar ik wil een krabbetje zijn
  • Mama ik denk dat je in Japan wilt gaan wonen want daar is het minste chocolade 
  • J: laat elkaar met rust
    B: maar we zijn slow motion gevecht aan het doen. Mogen we niet eens slow motion vechten?
  • Ik zie waarom het de sunset noemt, het is zo oranje rood (cfr een mocktail)
  • Je kan die letterlijk niet zien eh want het is wel te ver eh
  • Wie is nu in feite de rijkste superheld: batman of iron man
  • Mama, ik heb iets gezien waar jij niet blij zou van worden hoor. Je moet maar raden welke van je angsten het niet goed is. 
  • De Ikea trein!! Of de Oekraine trein! (Cfr blauw gele NS trein)
  • Dat ligt op mijn nachtkastje wat eigenlijk meer een rommelkastje is

Comments

saturnein said…
Zalig. De derde laatste opmerking, daar moest ik echt wel hard om lachen. Kinders!
Lili is even oud als hij hè, ze is ook bezig met de maaltafels, en ze bekeek mij ook zo een beetje vreemd dat ik die allemaal ken :-D
Die tweede vond ik ook wel hilarisch, jij mss iets minder :-D
Goofball said…
@saturnein: 'k vond die derde laatste opmerking de meest confronterende. Het ging over een hoge brug en hoogtevrees, maar "welk van mijn angsten"...euh welk beeld heeft hij van mij en hoeveel angsten linkt hij (al dan niet terecht) aan mij.

saturnein said…
Ik vind die opmerking ook gewoon getuigen van empathie en emotionele intelligentie. Of hooggevoeligheid? Voor een jongen van die leeftijd, en daar zo woorden op kunnen plakken, toch niet echt evident.

Popular Posts