Beertje's conversations - March 2024

  • Het gaat nu veel gemakkelijker zijn (kreeg nieuwe grotere iPad)

  • Mama, nu ik dat kan, kijk nu heb ik dit gedaan
(ik had hem screenshots op zijn iPad geleerd en hoe hij startscherm kon wijzigen)


  • Waarom zegt iedereen altijd dat de andere kant van de wereld China is? Dat is helemaal niet de andere kant. Ik heb het gemeten en dat is hierzo (toont op een wereldbol)

  • Als jij klein was, had jij dan veel schoolvakantie? En ook op woensdagnamiddag en zaterdag en zondag?
  • Eh ik bedenk opeens iets. Je weet toch dat happy birthday gelukkige verjaardag betekent eh? Maar birthday… als je dat in twee kapt heb je twee woorden.  Dan zeg je in feite gelukkige geboorte dag!! 
  • Wat is het midden van 272? 
  • Bestaat er ergens in Canada een zalmfeest? Ik heb dat in een boekje gelezen


  • G: 8 jaar geleden was het de laatste keer dat je in mijn buik zat.  ‘K Mis je daar wel een beetje. 

    B: Maar ik denk dat je het wel leuker vond als ik eruit was, want dat is dan toch wat gemakkelijker want met zo’n dikke buik kon je je voeten niet meer zien, je veters niet strikken, …



  • (bij bedtijd)
Mamaaaa, morgen is het mijn verjaardag

    (deur toe, als ik in de gang ben)

    Mamaaaa, verrassing, morgen is het mijn verjaardag

    (…)

    Verrassing, morgen is het mijn verjaardag...
  • Welk cijfertje komt er voor middernacht?

  • Ik snap niet waarom jullie nog niet gezongen hebben (op zijn verjaardag s avonds) (waarop Jan en ik een lalalaaa falalalaaa liedje improviseren en hij een gezicht trekt)
  • Eindelijk weet ik waarom de toren in Pisa scheef staat. Het is een beetje gebouwd op beetje moerassig of zo

  • We moeten vandaag een dag overleven zonder ketchup
  • B: Mama, wat is mijn lievelingssport?
    G: Euh, judo, of zwemmen of zo?
    B: Nee, scheetjes laten. Hahahahaaaaa
  • B: Mama, wat heb je vandaag gedaan?
    G: Gewerkt?
    B: Wat heb je nog gedaan, je hebt nog iets gedaan?
    G: Vergaderd?
    B: Wat heb je nog gedaan, je hebt nog iets gedaan?
    G: Gedoucht? 
    B: Wat nog? 
    G: Eten? 
    B: Je hebt nog iets gedaan! Zal ik het zeggen
    G: Ja zeg het eens
    B: Leven
  • J: waarom staan al mijn kasten open in mijn bureau?
    B: Niets hoor! 
  • Vrijdag op pyjamadag mag ik de pyjama mee in de boekentas. Ja pyjamadag als we naar de boerderij gaan da’s echt geen goed idee eh. Want ik wil dan wel nog in die pyjama slapen
  • Wie heeft de haan in feite uitgevonden
  • (We oefenen maaltafels met kaartjes)
    G: 16/2
    B…. : 9
    G: neen. 16/2
    B:???  9
    G: maar neen opnieuw 16/2
    B: huh
    G: 8
    B: Ben je wel zeker? Draai dat kaartje eens om
    (bedankt voor het vertrouwen in mijn eigen parate kennis van maaltafels).
  • B: Heb ik een overgrootvader?
    G: Ja hoor, je hebt er zelfs vier?
    B: Huh ik heb toch gewoon een opa en een vake, dus da's dan twee.
    G: Ja maar je oma en je moeke hebben ook een vader, dat zijn ook overgrootvaders?
    B: Maar dat is dan een vrouw? 
    G: Je grootmoeders hebben elk ook een mama en papa gehad eh.  
  • K: Welke ramen vind je de beste ramen op je werk?
    B: ikke dakramen!
    G: Jamaar ik heb alleen maar dakramen op mijn werk.

Comments

Anne said…
Haha, dat vertrouwen in je rekenkunsten :-D
En ook: zot hè, hoe die kinders denken dat wij klein waren in het paleolithisch tijdperk of zo :-D
Goofball said…
@Anne: ja ze weten dat het vroeger anders was, maar hoe die tijdslijn met evolutie echt in elkaar zit en wat we wel al hadden en wat niet, dat is niet duidelijk voor hen.

Popular Posts