Beertje's conversations - September 2024

  • Misschien zitten onze tenten ook wel in zo’n container hier (schooltenten die naar Congo verscheept worden bij voorbijwandelen containerhaven Zeebrugge)
  • Amai t is heel wapperig
  • Het is toch niet erg dat ik zo s nachs eens kom kijken naar mijn ipad hoe laat het is en als het na 7 of 8 u is dan ga ik mijn ipad meepakken, ok?
  • We gaan naar Bruhhe. Bruhhuh.  (probeert met Westvlaams accent te spreken)
  • (We rijden door Knokke Zoute) De vijand van al deze mensen hier is peper
  • Een zonnebril heeft eigenlijk geen zin in de nacht. Maat ziet er wel cool uit
  • (Jan passeert op zolder waar beide jongens al een tijdje zitten te spelen)

    B: Wij zijn aan het spelen! En mijn schermtijd is nog niet eens op….maar mijn batterij wel. 
  • Rodin is toch een beetje tweedehands
  • K: Vind je de film leuk (Harry Potter)
    B: Ja en het is sneller dan wanneer jij voorleest
  • (Beertje zit duidelijk verdrietig te mokken)
    G: ben je verdrietig
    B: Kabouter wil nooit meer met mij spelen. Hij doet het wel vaak omdat ik zoveel zeur maar in feite wil hij het niet
    (Een interessegap door het leeftijdsverschil speelt parten)
  • (Kabouter zegt iets over “mijn papa”)

    Yow, wij zijn broers dus we hebben dezelfde papa
  • (Hij had eerst een ruime trainingsbroek aan en komt opeens met een skinny jeans naar beneden)
    G: Hoe, heb jij een andere broek aangedaan?

    B: Ja het was zo hiphop precies, en daar had ik geen zin in.
  • Ondertussen ga ik naar boven iets random doen
  • Zijn er veel schrijvers die grote mensenboeken maken en ook voor kindjes? 

  • (Complete moddervoeten in sandalen)
    G: als je thuiskomt moet ke die goed afspoelen in de tuin met de tuinslang
    B: ik heb ze al proberen spoelen in de plassen

  • We hebben hier wel slecht internet eh. Da’s omdat we overal tussen de bergjes zitten denk ik, daar eentje en daar en daar (slechte fm in hoge venen)

  • Ik moet dan een rugzakje en laarzen of stapschoenen of zo meedoen voor ons dansje. Dat heeft als thema zo iemand die naar Spanje wandelt, een pelgrip of zo
  • Ik denk dat ik snap waarom we maar stukjes van de bliksem zien.  Die zijn misschien wel veel langer maar wij zien dat niet omdat die dan achter een wolk zitten. 
  • (staart nogal in doos met donuts)
    G: Wat is er, zijn het niet de goeie
    B: Oh jawel jawel de goeie, maar ze zien er nogal anders uit. Nu zijn ze nog lekkerder! 
  • G: geen ipad aan tafel
    B: Moet dat echt?
  • G: Waar heb je je jas laatst gelegd
    B: Dat weet ik niet meer!!
  • Oh kijk de maan, die is echt ongelooflijk , kijk. 

Comments

Popular Posts