Beertje's conversations - July 2020

  •  Ik doe precies een voetbal tshirt aan (polo)
  • Als corona voorbij is, dan mogen we eindelijk naar het strand
  • Maar IK was iets aan het vertellen (hij verdraagt het niet zo goed als Jan en ik in gesprek zijn of als zijn broer onderbreekt en staat dan op zijn strepen)
  • Er zijn toch ook jongensdokters? Ik wil dokter worden
  • B: Papa had per ongeluk op mijn vinger gestaan in de keuken
    G: Oei en lag jouw vinger dan per ongeluk op de keukenvloer?
    B: ja dat was ook een beetje per ongeluk. Maar ik was wel een beetje verdrietig toen
    G: ja dat snap ik wel
  • B: Je vindt het toch niet leuk dat je papa is gestorven?
    K: Ja want dat was haar papa! En haar opa en oma waren die van haar papa misschien
    B: Oh was dat ook familie van jou?
  • Hoe noemt jouw achternaam nu alweer?
  • Mama jij ruikt een beetje naar hotel.  Een hotelletje bij het zwembad (op een willekeurige avond
    (Volgende ochtend tegen Jan)
    Jij ruikt helemaal naar niets
  • Wij zijn toch niet herfst? Maar er zijn wat blaadjes gevallen
  • Ik ga met de trein spelen terwijl ik moe ben.
  • Ik doe allemaal zwarte kakaas dat rond is. (tekening)
  • Ik wil al deze boekjes. Dat zijn duizend
  • Hallooooo is hier iemand (when playing alone upstairs). Waarom wil er niemand boven spelen?
  • Mijn broek zakt altijd af EN DAT IS NIET GRAPPIG
  • Wanneer is Corona voorbij op school?
  • Waarom moet ik de hele tijd verder eten?  Ik luister niet naar jou
  • Kijk da’s de zwemles !! Da’s de zwemles waar papa altijd zwemt, kijk da’s ook een papa in de zwemles. (Cfr  news on tv on reopening of swimming pools ) 
  • Mag ik de tv op een 3 en een 2 zetten? (= Nick Jr channel)
  • Jij lijkt een beetje op M. Ja ok zo haar maar niet zo’n doekje hier.  (hij vertelt de babysit dat ze lijkt op onze poetshulp)
  • Weet je waarom ik niet van de zon hou? Omdat die te fel is
  • Na Corona gaan we naar de zee!  En dan ga ik een diepe put graven in het zand en vullen met water.   en als ik klaar ben met mijn put dan ga ik [fluistert dramatisch] schelpjes zoeken!!

 En dan ga ik het water van de zee nemen om auto's te wassen als dat mag.
    (later die namiddag terwijl ik aan het werk ben)
    Mama, hebben wij ook een strandbal? Want als we naar het strand gaan wil ik ook met de bal spelen.
  • Maar ik wou niet zo een kommetje, ik wou een mensenkommetje. 
  • (Moet zijn tanden poetsen)
    B: “ik ga door het raam kijken! (Loopt weg)
    G: “Maar allez kom terug, er is daar niets te zien”
    B: (vanuit onze slaapkamer) “ah ja je hebt gelijk, er is hier niets te zien, alleen maar auto’s”
  • Is dit fluiten?  (hij probeert de hele tijd tevergeefs te fluiten en maakt dan vreemd piepgeluid)
  • Mama wanneer ga je opstaan? Ben jij nog steeds moe? (wanneer hij op zaterdagochtend mijn slaapkamer inwandelt)
  • B: "Mijn hoofdkwartier is in de grond van een berg"
    K: gelukkig heb je ook een bergmodus
  • Mama mijn hart is hier een beetje en het klopt hier ( voelt op zijn borst)
  • Kijk daar, da’s Jezus, daar is Jezus gestorven. (een kruis langs de weg)
  • Ok kijk is dat de broer van Jezus? (een ander kruis verder langs de weg)
  • B: Mama ik moet pipi doen
    G: Doe dan maar pipi. Daar langs de kant of zo.
    B: Ja maar niet in de brandnetels ander prikken die mijn piemel. 
  • Kijk verboden huizen! (bord bebouwde kom gedaan)
  • Kan deze short tegen springen?
  • Papa veel plezier straks thuis eh (als hij op kleuterkampje vertrekt)
  • B: Woehoew mijn ijsje is klaar. Dat is vet
    J: Wat is vet?
    B: Mijn ijsje is vet
    K: dat betekent cool
    J: en wat is cool?
    K: vet
    ...
    K: Koud
  • Het is zo koud dat mijn handen bevriezen (ijsje)
  • B: Ik heb een slechte droom gehad
    G: Wat heb je dan gedroomd
    B: Dat de Octopussen me gingen pakken. 

Comments

Els said…
Hihi, fijne afsluiter van mijn dag; kan ik meteen met een glimlach in bed kruipen ;-)

Popular Posts