Beertje's conversations - January 2023

  • Zeg kunnen grote mensen ook naar de mobiele school gaan?   Zo mama’s en papa’s als die hebben moeten vluchten, helpen jullie die ook?
  • (We wandelen de Oude Markt op)
    G: Kom we zullen een pintje gaan pakken
    B: Waarom geen Fanta???
  • (Warmste week op tv)
    Oh is dat niet van DuwMee?
  • K: er is een secretaresse van een kamp van de oorlog is veroordeeld wegens omdat ze in concentratiekampen werkte
    B: Oh een kampje, en wanneer gaat dat kampje beginnen?
    K: maar neen een kamp van Hitler eh, niet zo een kampje
  • J: wat is dat hier in je boekentas?
    B: dat heb ik getekend in de opvang
    J: en wat is dat?
    B: Mooi
  • Wist je dat je wat van je botten kan zien soort van? (Trekt buik in in de badkamer en showt ribbenkast)
  • Wel jammer dat jouw tante is gestorven. Maar wel leuk dat ze zo lang heeft geleefd. Ze was ouder dan queen Elisabeth
  • Kijk mama, een van mijn meer duistere vormen. (Toont een foto waar hij bovenop met zwarte strepen heeft getekend)
    (Beetje later)
    Mama, dit is hoe ik er normaal uit zie en dit is nog een van mijn duistere vormen
  • (Staat vroeg op)
    Oh ik was vergeten dat het nu twee weken weekend was
  • (woedend op zijn broer)
    IK WIL NOOIT MEER MET JE SPELEN
    IK VIND JOU KEI KEI STOM!! (crying)
    Je mag niet meer met mij spelen omdat je zo stom bent
  • Wacht eens, zijn er dat nu niet allemaal van gisteren? ( dag twee van een week switch)
  • toen die oma van jou 99 geworden was het de laatste keer dat ze dit kon spelen want er staat 6-99 op (nieuw gezelschapspel). 
  • He dat zijn duidelijk Hollanders! Hollanders praten zo (begint impressie te geven)
  • Het klopt toch dat hier geen belangrijke stad is? (In ons dorp in oostkantons). Er is hier geen Eiffeltoren of zo
  • Alles wat je zegt, ben je zelf
  • Wat is er gebeurd met Wout Van Aert? Wout Van Aert is wel heeel vuil geworden!! (na veldrit)
  • J: hier, dat mag je dan buiten leggen voor de vogeltjes (oud brood)
    B: Joepieee dan komen de meesjes misschien terug, want dat is een standvogel.
    (hierna volgt een kwartier uitleg over standvogels en trekvogels en hoe trekvogels in een V vliegen en de eerste de meeste wind neemt en ze om beurten gaan). 
  • Weet je wat raar is? Als je hier google maps opent, dan toont het nr 93 en niet ons huis.
  • G: Gelukkig nieuwjaar. Ik ben zo blij dat ik dit jaar met jou heb kunnen starten. Denk je dat het een leuk jaar wordt? Wat zou er leuk zijn? 
  • B: Ik ging zeggen dat ik met B trouw maar dat is nog niet dit jaar
  • Die lijkt wel wat op de baas van Switch (Fien Germijns)
  • Ze zitten een zombiehuis, dat is een huis waar niemand meer in wil wonen, weer mooi te maken en dan gaan er weer mensen in wonen.  (ik krijg verslag van wat op tv is als ik binnenkom)
  • De mensen die de kostuums aanhebben in de Masked Singer zijn al aangekomen volgens dat filmpje
  • Ik heb nog een vraagje maar misschien moet ik deze vraag aan een wetenschapper vragen.  Waarom bestaan we eigenlijk
  • Waarom is God eerder geboren dan Jezus?
  • Weet je wat heel eng zou zijn? Dat mensen die  dood zijn blijven groeien
  • (ik smelt per ongeluk plastic pot in oven terwijl Jan niet thuis is)
    Oooooh zo erg, dat ziet er erg uit, ik ga papa berichtje sturen dat je pot gesmolten hebt.  
    (pakt ipad, filmt zichzelf en mijn blubberpot en stuurt het goeie nieuws door)
  • (hele dag zeuren of ik een spelletje met hem wil spelen)
    G: Ok nu heb ik tijd om een spelletje met jou te spelen, ga maar halen.
    B: Maar waarom moet ik dat altijd halen???

Comments

Popular Posts